Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
siedziba: Gostyń, Wrocławska 256
Joanna Jakubiak
Rzecznik prasowy
Naczelnik Wydziału
tel: +48 65 575 25 48
e-mail: jjakubiak [at] powiat.gostyn.pl
e-mail: promocja [at] powiat.gostyn.pl
Piotr Kowalski
Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i obrony
tel: +48 65 575 25 30
Natalia Bezwierzchna
Stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
tel: +48 65 575 25 49
Aldona Majchrzak Stanowisko ds. promocji i zarządzania kryzysowego tel: +48 65 575 25 48 Natalia Borowczyk Stanowisko ds. promocji tel: +48 65 575 25 49 Stanowisko ds. energii i rozwoju
Do zadań Wydziału Promocji i Rozwoju w zakresie:
1. promocji Powiatu należy:
1) inicjowanie, opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie;
2) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin oraz Powiatu w kraju i za granicą oraz koordynacja realizacji tych zadań w Starostwie;
3) koordynowanie i realizowanie zadań związanych ze współpracą zagraniczną;
4) podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości;
5) organizowanie uroczystości i imprez o charakterze powiatowym wskazanych przez Radę i Zarząd;
6) współorganizowanie imprez artystycznych, rozrywkowych i innych, będących realizacją zadań Powiatu;
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa, jednostkami podległymi oraz powiatowymi inspekcjami i strażami w zakresie przygotowywania informacji o działalności Rady i Zarządu, jednostek podległych oraz inspekcji i straży;
8) przygotowywanie i udostępnianie dokumentów oraz innych informacji dotyczących działania Rady i Zarządu, jednostek podległych, inspekcji i straży na organizowanych konferencjach prasowych i stronach internetowych Starostwa;
9) bieżące analizowanie informacji, publikacji prasowych związanych z pracą samorządu powiatowego;
10) współpraca ze środkami masowego przekazu oraz organizowanie konferencji prasowych;
11) realizacja zadań związanych z zapewnieniem dostępu do informacji publicznej.
2. rozwoju Powiatu należy:
1) podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań Powiatu;
2) przygotowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania funduszy strukturalnych z Unii Europejskiej;
3) inicjowanie i koordynowanie prac komórek organizacyjnych Starostwa oraz jednostek podległych, zaangażowanych w realizację projektów współfinansowanych z funduszy europejskich, w tym pomoc i doradztwo w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych;
4) współpraca z instytucjami zarządzającymi dystrybucją środków unijnych, w tym z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego;
5) opracowywanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju Powiatu.
3. współpracy z organizacjami pozarządowymi należy:
1) koordynacja współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi;
2) organizacja prac i udział w pracach komisji konkursowej ds. dotacji dla organizacji pozarządowych;
3) opracowanie projektów Programu współpracy samorządu powiatowego z organizacjami pozarządowymi;
4) analizowanie możliwości realizacji zadań Powiatu przez organizacje pozarządowe;
5) analiza potrzeb organizacji pozarządowych;
6) wspieranie merytoryczne organizacji pozarządowych w realizacji zadań Powiatu;
7) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Powiatu przez organizacje pozarządowe;
8) prowadzenie, przy współpracy z Biurem Audytu i Kontroli, kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonych dotacji na realizację zadań Powiatu;
9) prowadzenie monitoringu źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych i informowanie organizacji pozarządowych o takich możliwościach;
10) organizowanie zespołów o charakterze doradczo-inicjatywnym, złożone z przedstawicieli organizacji pozarządowych i przedstawicieli organów samorządu i administracji powiatowej;
11) prowadzenie strony internetowej, poświęconej współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi;
12) monitorowanie bazy danych o organizacjach pozarządowych;
13) inicjowanie działań wspierających promocję i organizację wolontariatu - koordynacja pracy Powiatowego Centrum Wolontariatu;
14) inicjowanie działań wspierających technicznie, szkoleniowo, informacyjnie organizacje pozarządowe - organizacja działań realizowanych w Centrum Aktywności Lokalnej;
15) informowanie organizacji pozarządowych o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
16) konsultowanie projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących statutowej działalności organizacji pozarządowych;
17) organizowanie współpracy z samorządem gminnym w zakresie tworzenia warunków współpracy z organizacjami pozarządowymi;
18) pomoc w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych przez organizacje pozarządowe.
4. zarządzania kryzysowego należy:
1) prowadzenie całodobowego monitoringu występujących zagrożeń i na jego podstawie sporządzanie meldunków dobowych i sytuacyjnych;
2) bieżące współdziałanie z gminnymi centrami zarządzania kryzysowego, z centrami zarządzania kryzysowego powiatów sąsiednich oraz zespolonymi służbami, inspekcjami i strażami z terenu Powiatu, a także z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego;
3) bieżące przyjmowanie i analizowanie informacji o wystąpieniu zagrożenia bezpieczeństwa publicznego lub zakłócenia porządku publicznego;
4) współdziałanie z podmiotami zdefiniowanymi w powiatowym planie zarządzania kryzysowego jako podmiotami współdziałającymi w ramach zarządzania kryzysowego;
5) obsługa urządzeń technicznych służących do utrzymania łączności przewodowej i bezprzewodowej z podmiotami systemu zarządzania kryzysowego;
6) obsługa powiatowego systemu ostrzegania i alarmowania ludności;
7) obsługa systemu łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego;
8) utrzymanie i rozwijanie współpracy z lokalnymi mediami w zakresie przekazywania informacji o zagrożeniach;
9) realizowanie procedur wynikających z powiatowego planu zarządzania kryzysowego;
10) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
11) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
12) zarządzanie organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
13) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu;
14) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
15) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
16) analiza i weryfikacja gminnych planów zarządzania kryzysowego oraz przekładanie ich Staroście do zatwierdzenia;
17) koordynacja opracowania, uzgadniania i aktualizowania powiatowego planu zarządzania kryzysowego;
18) obsługa i przygotowanie projektów pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym rocznego planu pracy, zawiadamianie o terminach posiedzeń, organizowanie prac zespołu.
5. obrony cywilnej należy:
1) ustalenie zadań dla szefów obrony cywilnej gmin i kontrola ich realizacji;
2) planowanie, organizowanie oraz prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej w jednostkach samorządu terytorialnego;
3) administrowanie posiadanymi aplikacjami informatycznymi na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w powiecie (baza ARCUS);
4) opracowywanie planu obrony cywilnej Powiatu, opiniowanie i uzgadnianie planów obrony cywilnej gmin;
5) opracowywanie i uzgadnianie planów działania obrony cywilnej;
6) organizowanie oraz koordynacja szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej;
7) współudział w przeprowadzeniu inwentaryzacji mienia obrony cywilnej;
8) współudział w zabezpieczeniu utrzymania systemów łączności oraz ostrzegania i alarmowania ludności w gotowości do pracy wraz z jego modernizacją i konserwacją;
9) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
10) opiniowanie projektów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
11) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
12) opracowanie Powiatowego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz opiniowanie i uzgadnianie planów gminnych.
6. spraw obronnych należy:
1) sporządzanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu Gostyńskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
2) sprawdzanie planów operacyjnych funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego;
3) tworzenie systemu stałych dyżurów w powiecie;
4) organizowanie akcji kurierskiej;
5) opracowywanie i przekazywanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań związanych z doręczaniem kart powołania w trybie akcji kurierskiej na terenie Powiatu;
6) opracowanie wykazu stanowisk podlegających reklamowaniu z urzędu oraz stanowisk podlegających reklamowaniu na wniosek oraz występowanie do właściwych miejscowo wojskowych komend uzupełnień i uzyskanie potwierdzenia reklamowania osób wymienionych w wykazach od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
7) kierowanie realizacją przedsięwzięć związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa wykonywanych przez Starostę;
8) udział w treningach stałego dyżuru i opracowanie dokumentacji z ich przebiegu;
9) realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania;
10) opracowanie planów i wytycznych do szkolenia obronnego;
11) organizowanie szkolenia dla pracowników organów administracji samorządowej i przedsiębiorców realizujących zadania obronne;
12) organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.
7. realizacja zadań z zakresu prowadzenia na obszarze powiatu gostyńskiego punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz z zakresu edukacji prawnej.
8. rozwoju energetycznego:
1) podejmowanie działań na rzecz oszczędności energetycznej na obiektach publicznych;
2) założenie bazy danych, ich gromadzenie i analiza w zakresie oszczędności energetycznych;
3) współpraca z innymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie budowania efektywności energetycznej;
4) gromadzenie i wdrażanie dobrych praktyk w zakresie zarządzania energią (w tym układów pomiarowo-sterujących), w tym na rzecz obniżania kosztów energii;
5) prowadzenie i koordynacja wszelkich działań na rzecz zbiorowego zakupu energii;
7) prowadzenie, koordynacja i realizacja działań na rzecz szeroko rozumianej termomodernizacji obiektów publicznych ;
8) inicjowanie i realizacja projektów z udziałem środków zewnętrznych odnoszących się do efektywności energetycznej;
9) prowadzenie spraw klastra energii i spółdzielni energetycznej (SE).
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dominika Skrzypczak |
Data utworzenia: | 2013-11-04 13:37:30 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2013-11-04 13:37:49 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2013-11-04 13:37:00 |
Ostatnia zmiana: | 2024-12-02 12:26:44 |
Ilość wyświetleń: | 17812 |