Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
siedziba: Gostyń, Wrocławska 256
Marek Smektała
Naczelnik Wydziału tel: +48 65 575 25 44 Bartosz Kusz Stanowisko ds. oświaty i spraw społecznych tel: +48 65 575 25 51 Agnieszka Krystkowiak Stanowisko ds. oświaty tel. +48 65 575 25 51 Joanna Bilińska tel: +48 65 575 25 43
Do zadań Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych w zakresie: 1. oświaty należy: 1) realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, szkół ponadpodstawowych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych; 2) przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych; 3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez organy Powiatu nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw organizacyjnych; 4) przygotowanie projektów uchwał w sprawie powoływania komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki oraz udział w pracach komisji; 5) prowadzenie spraw i przygotowanie projektów aktów prawnych związanych z powierzaniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki; 6) przygotowywanie aktów prawnych w zakresie wydania opinii przez właściwy organ w sprawie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego; 7) prowadzenie spraw związanych z powołaniem i funkcjonowaniem rady oświatowej działającej przy Radzie Powiatu; 8) przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną; 9) przygotowanie opinii w sprawie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej - prowadzonej przez inną osobę prawną lub osobę fizyczną; 10) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych; 11) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej; 12) przygotowywanie wspólnie z Wydziałem Finansów propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym; 13) współdziałanie z Wydziałem Zarządzania i Inwestycji oraz właściwymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie planowania i prowadzenia inwestycji oświatowych; 14) przygotowywanie na potrzeby organów Powiatu analiz w zakresie funkcjonowania oświatowych jednostek organizacyjnych; 15) przygotowywanie działań organizacyjnych związanych z przekształcaniem szkół w związku z reformą oświaty; 16) udzielanie informacji o obowiązujących przepisach prawa w zakresie oświaty i wychowania; 17) przygotowywanie projektów aktów prawnych związanych z wykonywaniem uprawnień organu prowadzącego w zakresie regulacji czasu pracy nauczycieli oraz ich wynagrodzeń; 18) przygotowywanie projektów wystąpień w sprawach dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych z wnioskami do dyrektora szkoły lub placówki oraz do organu sprawującego nadzór pedagogiczny; 19) opracowywanie projektów regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki; 20) przygotowywanie projektów porozumień dotyczących zasad współdziałania w dziedzinie oświaty i wychowania ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli w zakresie nie ustalonym w ustawie o związkach zawodowych oraz załatwianie innych spraw związanych ze współpracą ze związkami zawodowymi; 21) prowadzenie spraw związanych z kompetencjami organu prowadzącego w zakresie dokonywania oceny pracy, odznaczania oraz przydzielania nagród w stosunku do nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek oświatowych, a w odniesieniu do dyrektorów również w sprawach związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną i przedstawianie propozycji w tym zakresie właściwym organom Powiatu; 22) prowadzenie spraw związanych z kompetencjami organu prowadzącego w zakresie przenoszenia nauczycieli do pracy w innych szkołach; 23) realizacja zadań związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych; 24) przygotowywanie skierowań do młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, młodzieżowych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz innych ośrodków specjalnych, o których mowa w ustawie Prawo oświatowe; 25) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Systemu Informacji Oświatowej; 26) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych za wysokie wyniki we współzawodnictwie krajowym i międzynarodowym; 27) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród za szczególne osiągnięcia edukacyjne. 2. kultury należy: 1) prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub zapisów; 2) przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku; 3) zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym; 4) przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia; 5) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidowaniem powiatowych instytucji kultury; 6) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych; 7) prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kultury. 3. ochrony zdrowia należy: 1) przygotowywanie na potrzeby organów Powiatu aktów prawnych związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją oraz działalnością publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których Powiat pełni funkcję organu założycielskiego; 2) prowadzenie spraw związanych z diagnozowaniem funkcjonowania rynku świadczeń medycznych, wspieranie i stymulowanie rozwoju podmiotów udzielających świadczenia medyczne; 3) przygotowywanie projektów działań interwencyjnych w sytuacjach grożących zaprzestaniem udzielania niezbędnych świadczeń medycznych na terenie Powiatu; 4) przygotowanie projektów uchwał w sprawie powoływania komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szpitala oraz udział w pracach komisji; 5) wykonywanie zadań związanych z ratownictwem medycznym; 6) podejmowanie innych działań w zakresie ochrony zdrowia wynikających z obowiązujących przepisów; 7) ustalanie czasu pracy placówek usługowych i handlowych; 8) współpraca z Radą Społeczną przy SPZOZ w Gostyniu. 4. spraw obywatelskich należy: 1) przygotowywanie decyzji w sprawie przyznawania pomocy na częściowe pokrycie poniesionych przez repatrianta kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) realizacja świadczeń pieniężnych wynikających z przepisów ustawy Karta Polaka; 3) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru. 4) załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych; 5) opracowywanie decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym; 6) powoływanie, z upoważnienia Starosty, osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza; 7) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa; 8) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych; 9) prowadzenie spraw związanych z przewożeniem zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscu publicznym.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dominika Skrzypczak |
Data utworzenia: | 2013-11-04 11:44:11 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2013-11-04 11:44:14 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2013-11-04 11:44:00 |
Ostatnia zmiana: | 2024-06-12 08:13:14 |
Ilość wyświetleń: | 18062 |