Wydział Inwestycji i Dróg
siedziba: Gostyń, ul. Wrocławska 256
Grzegorz Kordiak
Naczelnik Wydziału
tel. 65 575 25 27
Tomasz Langner
Stanowisko ds. inwestycji drogowych
tel: 65 572 37 96
Paweł Grzempowski
Stanowisko ds. bieżącego utrzymania dróg
tel: 65 572 37 96
Magdalena Szczepaniak
Stanowisko ds. zamówień publicznych
tel: 65 575 25 21
Milena Bożyńska
Stanowisko ds. zamówień publicznych
tel: 65 575 25 21
Ewa Janusik
Stanowisko ds. administracji
tel: 65 572 37 96
Maciej Kaźmierczak
Stanowisko ds. inwestycji
tel: 65 575 25 28
Karolina Niedziela
Stanowisko ds. zarządzania
tel: 65 575 25 28
Piotr Kaczor
Stanowisko ds. uzgodnień zajęcia pasa drogowego
tel: 65 575 19 65
Patrycja Biderman
Stanowisko ds. ewidencji dróg i mostów
tel: 65 575 19 65
Do zadań Wydziału Inwestycji i Dróg w zakresie:
1. inwestycji należy:
1) planowanie rzeczowo-finansowe remontów i inwestycji realizowanych przez Zarząd we współpracy z merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz jednostkami podległymi;
2) określanie we współpracy z Wydziałem Architektury i Budownictwa, merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa lub jednostkami podległymi przedmiotu zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji istotnych warunków wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa – dla inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych;
jednostkami podległym przedmiotu zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa - dla inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd, jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych;
4) przygotowanie we współpracy z Wydziałem Architektury i Budownictwa, merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa lub jednostkami podległymi dokumentacji niezbędnej do udzielenia zamówienia publicznego oraz przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień w zakresie inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd;
5) udział w komisjach przetargowych dokonujących wyboru najkorzystniejszej oferty w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego będzie wykonanie usług, dostaw i robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd;
6) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanych z udzielonymi zamówieniami publicznymi w zakresie inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
7) wykonywanie czynności związanych z przekazaniem placu budowy, przekazaniem dokumentacji techniczno-projektowej i innych dokumentów formalno-prawnych (decyzja o pozwoleniu na budowę, dziennik budowy i inne potrzebne do prowadzenia inwestycji lub remontu) wykonawcom inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
8) zwoływanie odbiorów końcowych inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd oraz uczestniczenie w tych odbiorach;
9) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanych z wykonawstwem inwestycji, nadzorem inwestorskim oraz odbiorami i rozliczeniem inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
10) bieżąca kontrola, zgodności z planem finansowym inwestycji i remontów oraz wartości wynikających z kosztorysów ofertowych wykonawców zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Zarząd;
11) rozliczanie finansowe zrealizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Zarząd oraz przekazywanie zrealizowanych inwestycji i remontów do eksploatacji.
2. zarządzania należy:
1) przygotowywanie, we współpracy z Wydziałem Finansów i nadzorowanie inwentaryzacji posiadanych składników majątkowych;
2) prowadzenie dokumentacji środków trwałych i środków o charakterze wyposażenia, przygotowywanie dokumentów niezbędnych do ewidencji ilościowo-wartościowej, zmiany miejsca użytkowania oraz przygotowanie dokumentów likwidacji składników majątkowych Starostwa;
3) bieżące utrzymanie nieruchomości, budynków i lokali Starostwa, w tym wchodzących w skład powiatowego zasobu nieruchomości lub zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
4) zabezpieczenie mienia Starostwa;
5) prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem budynków Starostwa oraz jego konserwacją;
6) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Powiatu oraz likwidacją i rozliczaniem szkód.
3. funduszy zewnętrznych należy:
1) współudział w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji do wniosków aplikacyjnych;
2) współudział w działaniach zmierzających do zawarcia umów o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach regionalnego programu operacyjnego i innych programów operacyjnych, których beneficjentem jest Powiat;
3) współudział w opracowywaniu harmonogramów realizacji projektów;
4) współpraca z instytucjami zarządzającymi Regionalnymi Programami Operacyjnymi oraz innymi Programami Operacyjnymi;
5) współpraca z instytucjami Unii Europejskiej;
6) rozliczanie, sprawozdawczość i monitoring projektów realizowanych przez Powiat w ramach regionalnych programów operacyjnych i innych programów operacyjnych oraz źródeł zewnętrznych, w tym:
a) identyfikacja obowiązków wynikających z umowy o dofinansowanie,
b) identyfikacja zagrożeń w trakcie realizacji umów,
c) sporządzanie wniosków o zaliczkowanie inwestycji,
d) sporządzanie wniosków o płatność pośrednią,
e) sporządzanie wniosków o płatność końcową,
f) sporządzanie sprawozdań,
g) sporządzanie wniosków o aneks do umowy;
4. zarządzania drogami powiatowymi należy:
1) opracowanie zadań projektów planów rozwoju sieci drogowej;
2) opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych;
3) realizacja zadań inwestora robót drogowych;
4) utrzymywanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
6) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
7) koordynacja robót w pasie drogowym;
8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie i naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkość określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
9) wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;
10) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
11) przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg;
13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub po wstającym w następstwie budowy i utrzymania dróg;
14) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczenia objazdów, gdy występuje bezpośrednio zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
5. zamówień publicznych należy:
1) przygotowanie, sprawdzanie i akceptacja dokumentacji dotyczącej udzielania zamówień publicznych w zakresie:
a) propozycji wyboru trybu zamówienia wraz z uzasadnieniem,
b) ogłoszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
c) projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
d) projektu umowy o wykonanie zamówienia publicznego,
e) innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) udział w posiedzeniach komisji przetargowych;
3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz odwołań;
4) zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych lub odpowiednio przekazywanie do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wszelkich wymaganych ogłoszeń;
5) przygotowywanie projektów wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych;
6) opracowanie i bieżąca aktualizacja zbiorczego planu zamówień publicznych w oparciu o wydziałowe plany przedkładane przez poszczególne komórki organizacyjne;
7) przygotowywanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych;
8) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących udzielania zamówień publicznych;
9) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi merytorycznymi w zakresie prowadzenia postępowań przetargowych, do których nie ma zastosowania Prawo zamówień publicznych;
10) nadzorowanie przestrzegania regulaminów dotyczących zamówień publicznych, obowiązujących w Starostwie.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dominika Skrzypczak |
Data utworzenia: | 2013-11-04 11:25:06 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2013-11-04 11:25:18 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2013-11-04 11:25:00 |
Ostatnia zmiana: | 2024-09-02 13:01:46 |
Ilość wyświetleń: | 17283 |