Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
siedziba: Gostyń, ul. Poznańska 200G (budynek Powiatowego Urzędu Pracy)
Piotr Radoła
Naczelnik Wydziału
tel: +48 65 572 73 56
Wioletta Błocian
p.o. Geodeta Powiatowy
tel: +48 65 300 21 64
Referat ds. Ewidencji Gruntów i Budynków
Maciej Czwojda
Stanowisko ds. obsługi i prowadzenia ewidencji gruntów i budynków
tel: +48 65 300 21 62
Monika Tadeusz
Stanowisko ds. obsługi i prowadzenia ewidencji gruntów i budynków
tel: +48 65 300 21 62
Sylwia Kubaszewska
Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków
tel: +48 65 300 21 63
Martyna Kamińska
Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków
tel: +48 65 300 21 63
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami
Karol Junory
Kierownik Referatu
tel: +48 65 575 25 37
Maria Mucha
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
tel: +48 65 575 25 37
Marcin Wachowiak
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
tel: +48 65 575 25 35
Referat ds. Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Leszek Grzemski Kierownik Referatu tel: +48 65 572 54 75 Barbara Stróżyńska Stanowisko ds. prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego tel: +48 65 572 54 75 Artur Szałata Stanowisko ds. prowadzeia mapy numerycznej tel: +48 65 300 21 66 Magdalena Konstanty Stanowisko ds. prowadzeia mapy numerycznej tel: +48 65 300 21 66 Krzysztof Danek Stanowisko ds. systemów geodezyjnych pok. nr 001 tel: +48 65 300 21 65 Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie: 1. prowadzenia ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej należy: 1) ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu; 2) przyjmowanie i realizowanie zleceń dotyczących sprzedaży map i innych materiałów z zasobu; 3) przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, przygotowanie i nadawanie cech dokumentu materiałom wydawanym z zasobu do wykonania zgłoszonej pracy geodezyjnej i kartograficznej; 4) naliczanie opłat za udostępnianie materiałów z zasobu oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty; 5) wydawanie licencji dotyczącej możliwości wykorzystywania udostępnianych z zasobu materiałów; 6) opracowywanie warunków technicznych do wykonania zlecanych prac geodezyjnych i kartograficznych; 7) sporządzanie zestawień dotyczących stanu zasobu - informacji w nim zawartych; 8) weryfikacja przekazanych prac geodezyjnych i przyjmowanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego; 9) zapewnienie bieżącej kwalifikacji materiałów geodezyjnych i kartograficznych do wyłączenia z zasobu celem zniszczenia lub przekazania do Archiwum Państwowego; 10) przygotowanie materiałów geodezyjnych i kartograficznych do przekazania do Archiwum Państwowego i współudział w tym zakresie z osobą prowadzącą sprawy z zakresu archiwizacji; 11) prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych i nadzorem nad pracami geodezyjnymi; 12) przetworzenie istniejących map analogowych do sieci numerycznej - prace obliczeniowe do założenia wektorowej mapy zasadniczej w połączeniu z rastrem; 13) cyfryzacja zasobu tj. skanowanie szkiców, protokołów granicznych i innych dokumentów wydawanych do zgłoszonych prac geodezyjnych; 14) bieżąca obsługa osób korzystających z materiałów znajdujących się w zasobie, tj. udzielanie informacji z zasobu, informowanie o sposobach jego wykorzystania i udostępniania; 15) prowadzenie mapy w postaci numerycznej, a także przeprowadzenie okresowych kontroli systemowych baz danych; 16) zakładanie i prowadzenie Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT); 17) sporządzanie zestawień danych zawartych w bazie mapy numerycznej w pełnym zakresie oraz w powiązaniu z częścią opisową ewidencji gruntów i budynków, w tym dotyczących sprawozdawczości; 18) uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych; 19) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu; 20) współpraca z jednostkami prowadzącymi branżową ewidencję sieci uzbrojenia terenu; 21) obliczanie należności za koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty. 2. ewidencji gruntów i budynków należy: 1) prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym gleboznawczej klasyfikacji gruntów; 2) kompletowanie i rejestrowanie dokumentów, na podstawie których
3) przyjmowanie i ewidencjonowanie indywidualnych zgłoszeń zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w tym wymagających wydania decyzji administracyjnych; 4) prowadzenie spraw w zakresie scaleń i wymiany gruntów; 5) sprawdzanie zgodności danych zawartych w opracowaniach geodezyjnych i kartograficznych z danymi zawartymi w operacie ewidencji gruntów i budynków; 6) sporządzanie i wydawanie na podstawie operatu ewidencji gruntów i budynków, wyrysów i wypisów oraz innych dokumentów a także wydawanie zaświadczeń i informacji, udzielanie wyjaśnień; 7) sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; 8) współpraca z jednostkami prowadzącymi inne rejestry publiczne w sprawach związanych z bieżącą aktualizacją danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków; 9) naliczanie opłat za wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty; 10) współdziałanie w opracowywaniu wytycznych technicznych oraz uzgadnianiu warunków technicznych do wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych; 11) współpraca z wydziałami ksiąg wieczystych sądów rejonowych w sprawach związanych z bieżącą aktualizacją danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków oraz księgach wieczystych, 12) prowadzenie rejestru cen nieruchomości.
3. gospodarki nieruchomościami należy: 1) tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa; 2) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa; 3) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu, a nie będącymi w zarządzie jednostek podległych; 4) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste; 5) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu; 6) opiniowanie podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa oraz Powiatu dokonywanych z gminami; 7) prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych; 8) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej; 9) przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody; 10) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody; 11) przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody; 12) zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa oraz Powiatu przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności; 13) podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych; 14) składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu; 15) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ksiąg wieczystych dla nieruchomości Powiatu oraz Skarbu Państwa; 16) przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki; 17) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
19) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności; 20) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę; 21) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa; 22) przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa; 23) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe; 24) ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie; 25) ustalanie uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej; 26) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem w zarząd nadleśnictwu gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu; 27) wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych lub osób prawnych budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej; 28) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem odszkodowania za nieruchomości wywłaszczone. 4. ochrony gruntów rolnych należy: 1) wyłączanie gruntów z produkcji rolnej; 2) naliczanie opłat z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej; 3) wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów. 5. geodety powiatowego należy: 1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu; 2) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu; 3) zakładanie osnów szczegółowych; 4) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości; 5) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych; 6) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, a także standardowych opracowań kartograficznych. Formularze do pobrania w zakresie Gospodarki Nieruchomościami: Formularze do pobrania w zakresie Geodezji i Kartografii:
Pobierz formularze!
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Artur Rogala |
Data utworzenia: | 2016-07-01 14:50:19 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2017-01-20 14:50:29 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2017-01-20 14:57:03 |
Ostatnia zmiana: | 2024-08-21 14:22:47 |
Ilość wyświetleń: | 47093 |