Umowa nr …………………………

zawarta w dniu 01.07.2008 r. w Gostyniu

 

pomiędzy:

Powiatem Gostyńskim, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu Gostyńskiego,  ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń,

reprezentowany przez:

1. Andrzeja Pospieszyńskiego – Starostę,

2. Janusza Sikorę - Wicestarostę

zwanym w dalszej części umowy „ Zamawiającym ”

a

Concordia Polska TUW Oddział Poznań

ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań

reprezentowanym przez:

Artura Gałka – Dyrektora Oddziału,

zwanym w dalszej części umowy „ Wykonawcą”

na podstawie art. 39 – 46 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) o następującej treści:

 

§ 1

 

1.      W wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego poniżej równowartości 206.000 euro, Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się ubezpieczyć majątek Powiatu Gostyńskiego i jego jednostek organizacyjnych oraz odpowiedzialność cywilną Powiatu Gostyńskiego i jego jednostek organizacyjnych za szkody wyrządzone w związku z prowadzona działalnością oraz  posiadanym mieniem Zamawiającego, w następującym zakresie:

1.1.ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych,

1.2.ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku,

1.3.ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów od stłuczenia,

1.4.ubezpieczenie sprzętu elektronicznego,

1.5.ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,

1.6.ubezpieczenia komunikacyjne.

 

2.      Szczególne warunki ubezpieczenia wymagane przez Zamawiającego (opisane w części II SIWZ) oraz wyszczególnienie zakresu ryzyk dodatkowych podlegających ocenie przez Zamawiającego, określone przez Wykonawcę w ofercie, stanowią integralną część umowy. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, ofercie Wykonawcy oraz w niniejszej umowie zastosowanie mają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Wykonawcy (załączone do oferty).

3.      Zamawiający przewiduje możliwość zamówień uzupełniających do zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% jego wartości i polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju usługi, zgodnie z  art.67 ust.1 pkt 6. Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.)

 

§ 2

 

1.      Niniejsza umowa zostaje zawarta na czas określony (36 miesięcy) począwszy od dnia 01 lipca 2008 r. do dnia 30 czerwca 2011 r.

2.      Okres obowiązywania umowy dzieli się na 3 okresy ubezpieczeniowe:

      - I okres ubezpieczenia od 01.07.2008 r. do 30.06.2009 r.

      - II okres ubezpieczenia od 01.07.2009 r. do 30.06.2010 r.

      - III okres ubezpieczenia od 01.07.2010 r. do 30.06.2011 r.

3.      Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, w przypadku niezabezpieczenia środków finansowych na jej realizację na kolejny rok kalendarzowy. Odstąpienie od umowy powoduje odpowiednio wcześniejsze wygaśnięcie polis, o których mowa w ust. 2. O skróceniu terminu umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę nie później niż na 2 miesiące przed wygaśnięciem aktualnie obowiązujących polis.

4.      Wykonawcy nie przysługuje prawo do odszkodowania z tytułu skutków skrócenia terminu umowy, o którym mowa w ust. 3.

5.      Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku, gdy wskaźnik szkodowości brutto za pierwsze 6 miesięcy danego okresu ubezpieczeniowego przekroczy 60% lub wskaźnik szkodowości brutto za 18 miesięcy przekroczy 60%. O skróceniu terminu umowy Wykonawca powiadomi Zamawiającego nie później niż 3 miesiące przed wygaśnięciem aktualnie obowiązujących polis.

 

§ 3

 

1.      Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia polis w zakresie, o którym mowa w § 1 według zawartego w SIWZ wyszczególnienia zakresu rzeczowego przedmiotu ubezpieczenia, najpóźniej w dniu podpisania niniejszej umowy.

2.      Polisy wystawiane będą na okresy roczne.

3.      Polisy ubezpieczeniowe będą mieć formę dwóch polis wieloryzykowych, tzn. na jednej polisie zakres określony w pkt. §1 ust. 1 pkt. 1.1-1.5, druga zaś obejmie ubezpieczenia komunikacyjne (§1 ust. 1 pkt. 1.6.). Polisy zostaną wystawione komputerowo. 

 

§ 4

 

1.      Za udzieloną ochronę ubezpieczeniową w zakresie, o którym mowa w § 1 ust. 1, w okresie, o którym mowa w § 2, Zamawiający zapłaci Wykonawcy łączną składkę w kwocie 176 790,00 zł

(słownie: stosiedemdziesiątsześćtysięcysiedemsetdziewięćdziesiątzłotych)

2.      Określona w ust. 1 składka, będzie płatna w sześciu terminach na podstawie wystawionych przez Wykonawcę rachunków (polis):

1)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 lipca 2008 roku,

2)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 grudnia 2008 roku,

3)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 lipca 2009 roku,

4)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 grudnia 2009 roku,

5)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 lipca 2010 roku,

6)      kwota 29 465,00 zł płatna do dnia do dnia 31 grudnia 2010 roku.

3.      W przypadku, gdy wskaźnik szkodowości brutto w pierwszym roku ubezpieczenia nie przekroczy 60%, kwoty określone jako 3) i 4) płatność zostaną zmniejszone o 5% do kwot 27 991,75 zł.

4.      W przypadku, gdy wskaźnik szkodowości brutto liczony jako suma wskaźników szkodowości brutto dla pierwszego i drugiego roku ubezpieczenia nie przekroczy 180%, kwoty określone jako 5) i 6) płatność zostaną zmniejszone o 10% do kwot 27 991,75 zł.

5.      W przypadku zmniejszenia przedmiotu zamówienia polegającego w szczególności na likwidacji, sprzedaży, przekazania mienia rozliczenie składki po aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia dokonywane będzie proporcjonalnie co do dnia (w systemie pro rata temporis) przy płatności raty kwartalnej następującej po zaistnieniu w/w sytuacji.

6.      W przypadku zwiększenia przedmiotu zamówienia polegającym w szczególności na zakupu mienia, otrzymania, mienia, przyjęcia w użytkowanie mienia na podstawie innych umów zastosowanie ma §1 ust. 3 niniejszej umowy.

7.      Określona w ust. 1 składka będzie płatna przez Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy: nr konta 97 1750 1312 0750 0002 0005 2949.

8.      Wykonawca nie jest uprawniony do potrącania z przeznaczonego do wypłaty odszkodowania nie opłaconej części składki.

9.      Wykonawca zobowiązuje się nie dokonywać cesji wierzytelności z tytułu udzielonej ochrony bez zgody Zamawiającego, pod rygorem nieważności.

10.  Poza przypadkami określonymi w niniejszym paragrafie składka jest stała w okresie obowiązywania niniejszej umowy

 

§ 5

 

1.      Zamawiający zobowiązany jest do zawiadamiania Wykonawcy o zajściu zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową w terminie określonym w trybie obsługi roszczeń ubezpieczeniowych (załącznik nr 1 do umowy) na druku „Zgłoszenie roszczenia do zakładu ubezpieczeń”, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszej umowy. W zakresie procedury likwidacji szkody Zamawiający i Wykonawca są związani treścią trybu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych. 

2.      Wykonawca zobowiązany jest, w terminie 7 dni od otrzymania zgłoszenia, pisemnie poinformować Zamawiającego o przyjęciu zgłoszenia roszczenia oraz określić tryb postępowania i dokumenty niezbędne do ustalenia okoliczności zdarzenia powodującego roszczenie, odpowiedzialności Wykonawcy, wysokości świadczenia, a także podjąć czynności związane z ustaleniem stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości odszkodowania / świadczenia.

3.      Wykonawca zobowiązany jest spełnić świadczenie (rozumiane jako otrzymanie na konto odszkodowania) w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4.

4.      W przypadku gdyby wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Wykonawcy, albo wysokości odszkodowania / świadczenia okazały się niemożliwe w terminie określonym w ust. 3 z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zawiadamia pisemnie Zamawiającego o przyczynach niemożności zaspokojenia roszczenia w całości lub części, a także wypłaca bezsporną część odszkodowania / świadczenia.

5.      Wykonawca zobowiązany jest ostatecznie zakończyć proces likwidacji szkody
i spełnić świadczenie w terminie 14 dni po ustąpieniu okoliczności, o których mowa
w ust. 4.

6.      W przypadku nie przedstawienia przez Zamawiającego faktur, rachunków czy kosztorysów za naprawę zniszczonego czy uszkodzonego mienia, Wykonawca dokonuje wyceny szkody w oparciu o własny kosztorys i przedstawia go Zamawiającemu do akceptacji.

 

 

 

§ 6

 

Do kontaktów z Wykonawcą, Zamawiający upoważnia, w granicach udzielonego pełnomocnictwa, brokera ubezpieczeniowego - City Broker sp. z o.o. ul. Zeylanda 3/1, 60-808 Poznań.

 

§ 7

 

Wykonawca zobowiązuje się nie ujawniać wobec osób trzecich nie związanych
z realizacją niniejszej umowy, faktów i okoliczności poznanych w związku z jej wykonaniem.

 

§ 8

1.      W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

2.      W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy

 

§ 9

 

1.      Załączniki stanowią integralną część umowy.

2.      Wszelkie zmiany, bądź uzupełnienia niniejszej umowy, w tym jej załączników, wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

3.      Spory wynikłe na tle stosowania niniejszej umowy rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

4.      W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy prawa, w szczególności: ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeksu cywilnego oraz Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz.1151, z późn. zm.), Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152, z późn. zm.), Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o nadzorze ubezpieczeniowym i emerytalnym oraz Rzeczniku Ubezpieczonych (Dz. U. Nr 124, poz.1153, z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (Dz. U. Nr 124, poz. 1154, z późn. zm.).

 

§ 10.

 

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach na prawach oryginału,  jednym dla Wykonawcy, jednym dla Zamawiającego.

 

        Starosta /Andrzej Pospieszyński/                          Artur Gałka /Dyrektor Oddziału /

           Wicestarosta /Janusz Sikora/

Zamawiający

 

Wykonawca

 

Załączniki:

1.        Tryb obsługi roszczeń ubezpieczeniowych Powiatu Gostyńskiego i jednostek organizacyjnych.

2.        Zgłoszenie roszczenia do zakładu ubezpieczeń.