Wydział Komunikacji

siedziba:
ul. Wrocławska 154 63-800 Gostyń

poniedziałek od 8:30 do 15:30
wtorek - piątek od 7:30 do 14:30

Stanowiska

Naczelnik Wydziału

Zastępca Naczelnika Wydziału

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów - odbiór dowodów rejestracyjnych

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. rejestracji pojazdów

Stanowisko ds. prawa jazdy

Stanowisko ds. prawa jazdy

Stanowisko ds. transportu

Stanowisko ds. transportu

zakres zadań

Do zadań Wydziału Komunikacji w zakresie:

1. ruchu drogowego należy:

1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów;
2) wyrejestrowywanie pojazdów w przypadkach określonych obowiązującymi przepisami;
3) kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne;
4) zgłaszanie do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego braku opłaty obowiązkowego ubezpieczenia OC;
5) zwracanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego;
6) przyjmowanie od właścicieli zawiadomień o zbyciu lub nabyciu pojazdu;
7) wydawanie decyzji na umieszczenie cech identyfikacyjnych numerów nadwozia oraz tabliczki znamionowej zastępczej;
8) nakładanie w drodze decyzji administracyjnej, kar o których mowa w art. 140 ma i 140mb ustawy Prawo o ruchu drogowym;
9) wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych oraz tablic rejestracyjnych;
10) wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem;
11) wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie lub psychologiczne kierującego pojazdem;
12) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami;
13) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym;
14) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów;
15) wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
16) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców;
17) dokonywanie wpisów i skreśleń w ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów;
18) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz ośrodkami szkolenia kierowców;
19) prowadzenie ewidencji podmiotów prowadzących szkolenie;
20) prowadzenie ewidencji wykładowców;
21) wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi;
22) prowadzenie innych spraw z zakresu ruchu drogowego, wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

2. transportu należy:

1) wydawanie licencji na krajowy transport drogowy oraz zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
2) wydawanie zaświadczeń o użytkowaniu pojazdów na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym;
3) wydawanie zezwoleń na przewóz regularny i regularny specjalny w krajowym transporcie osób na linie, których przebieg planowany jest na terenie Powiatu lub powiatu sąsiadującego;
4) przygotowanie i prowadzenie, co najmniej raz w roku, analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób;
5) przeprowadzanie kontroli w przedsiębiorstwach, którym wydano licencję na krajowy transport drogowy rzeczy, zaświadczenie o użytkowaniu pojazdów na potrzeby własne lub zezwolenie na przewóz regularny i regularny specjalny;
6) organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym oraz planowanie rozwoju transportu w powiecie zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym;
7) usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

3. sprzętu pływającego należy rejestracja jachtów i innych jednostek pływających.

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Justyna Dębska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 sierpnia 2025 17:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sebastian Wawrzyniak
Ilość wyświetleń: 292
25 sierpnia 2025 08:32 (Justyna Dębska) - Dodanie stanowiska: Stanowisko ds. transportu.
08 sierpnia 2025 13:37 (Sebastian Wawrzyniak) - Aktualizacja danych jednostki.
08 sierpnia 2025 13:37 (Sebastian Wawrzyniak) - Zmiana danych jednostki.