Tablice rejestracyjne - utrata, zniszczenie, wydanie dodatkowej,

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Utrata tablic

  • Wniosek - załącznik nr 1
  • Załączniki:
  • dowód rejestracyjny
  • oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej (załącznik nr 2)

Zniszczenie tablic

  • Wniosek - załącznik nr 1
  • Załączniki:
  • dowód rejestracyjny
  • zniszczone tablice rejestracyjne 

Wydanie dodatkowej (trzeciej) tablicy

  • Wniosek - załącznik nr 4
  • Załaczniki:
  • - dowód rejestracyjny
  • - tablice rejestracyjne, jeżeli są to tablice tzw. czarne lub z flagą RP

dodatkowo w każdym przypadku:

  • dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa załącznik nr 3)
  • dokument tożsamości właściciela lub pełnomocnika ( do wglądu)
  • potwierdzenie aktualnego OC – do wglądu

Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Gostyniu, ul. Wrocławska 154 (Wydział Komunikacji) 63-800 Gostyń

W celu złożenia wniosku prosimy o dokonanie rezerwacji terminu wizyty na stronie internetowej https://bezkolejki.eu/spgostyn

Opłaty

  •   tablica samochodowa:
  • 1szt – 52,50 zł
  • 2szt – 92,50 zł
  • tablica motocyklowa : 52,50
  • tablica motorowerowa : 42,50zł

Opłaty dokonać można:

  • przelewem na nr rachunku 11 1090 1258 0000 0001 3390 0964, Starostwa Powiatowego w Gostyniu
  • gotówką w podmiocie zajmującym się przyjmowaniem płatności  gotówkowych (np.  w banku, na poczcie, u podmiotu prywatnego)
  • kartą płatniczą przy stanowisku w Wydziale Komunikacji

UWAGA!

Przy utracie lub zniszczeniu tablicy możesz zmienić nr rejestracyjny – wtedy koszt będzie taki jak przy przerejestrowanie pojazdu. Jeśli tablice są czarne lub z flagą RP wymagana jest zmiana nr rejestracyjnego na nowy.

W przypadku utraty jednej tablicy, drugą tablicę przedkładasz do legalizacji przy odbiorze wtórnika tablicy utraconej. Jeżeli zachowana tablica okaże się zniszczona mamy prawo odmówić Ci legalizacji tablic. W takim przypadku na twój wniosek zamówimy drugą tablicę rejestracyjną.

Termin i sposób załatwienia

1 dzień z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Inne informacje

Kontakt

Tel/ fax  65 575 25 31

Tel.     65 575 25 32

e-mail : pojazd@powiat.gostyn.pl

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Agata Kluczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 października 2025 09:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Dębska
Ilość wyświetleń: 1
03 października 2025 10:12 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
03 października 2025 09:17 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.
03 października 2025 09:17 (Justyna Dębska) - Dodanie załącznika.