Prawo jazdy może uzyskać każdy, kto mieszka w Polsce przynajmniej od 185 dni i:
- po raz pierwszy chce dostać prawo jazdy – jeśli jest w odpowiednim wieku,
- ma już prawo jazdy i chce uzyskać kolejną kategorię – jeśli jest w odpowiednim wieku.
Sprawdź, jaki jest minimalny wymagany wiek dla poszczególnych kategorii prawa jazdy.
Wypełniony i podpisany wniosek możesz złożyć osobiście lub przez pełnomocnika.
- wniosek o wydanie prawa jazdy – załącznik nr 1
Pamiętaj !!!
Formularz w urzędzie jest skanowany dlatego musi być wydrukowany w całości na jednej kartce formatu A4 (dwustronnie), bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji - druk bez marginesów, w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku. Druk dostępny jest w urzędzie. Zaleca się składanie oryginalnych druków. Błędnie wydrukowany wniosek skutkować będzie koniecznością wypełnienia w urzędzie oryginalnego druku i podpisania przez właściciela.
- wykonaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; kolorową fotografię o wymiarach 35 × 45 mm, na jednolitym jasnym tle, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami,
- orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem – jeśli chcesz dostać prawo jazdy kategorii: C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E ,
- pisemna zgoda rodziców albo opiekuna prawnego na rozpoczęcie kursu i wydanie prawa jazdy– jeśli nie masz ukończonych 18 lat – zał. Nr 2
- dowód osobisty albo paszport do wglądu. Jeśli jesteś cudzoziemcem, weź paszport i kartę pobytu czy inny dokument potwierdzający posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiujesz co najmniej od sześciu miesięcy.
- ksero dotychczasowego prawa jazdy – jeśli masz już prawo jazdy i chcesz uzyskać uprawnienie na kolejną kategorię. Jeżeli masz prawo jazdy wydane przez inne państwo niż RP zapytaj w urzędzie czy musisz mieć tłumaczenie dokumentu na język polski lub potwierdzenie uprawnień od organu, który je wydał.
- zaświadczenie o zameldowaniu z urzędu gminy - jeśli mieszkasz czasowo pod wskazanym we wniosku adresem,
- dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występują pełnomocnicy, - zał nr 3
Dokument wytworzony przez:
Wydział Komunikacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Agata Kluczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
28 sierpnia 2025 17:00
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Justyna Dębska
Ilość wyświetleń:
208
03 października 2025 10:51 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
03 października 2025 10:07 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
03 października 2025 10:00 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.
03 października 2025 10:00 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.
03 października 2025 09:59 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.
03 października 2025 09:58 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.