Referat ds. Komunikacji
siedziba: Gostyń, Wrocławska 154
Godziny urzędowania:
poniedziałek od 8:30 do 15:30
wtorek, środa, czwartek i piątek od 7:30 do 14:30
rejestracja pojazdów
tel: 65 575 25 32
wydawanie dowodów rejestracyjnych
tel: 65 575 25 50
prawo jazdy
tel: 65 575 25 34
wydawanie zezwoleń dla przewozów drogowych
tel: 65 575 25 41
Agata Kluczyk
Kierownik Referatu
Danuta Czabajska
Zastępca Kierownika Referatu
Barbara Wiśniewska
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Aleksandra Smektała
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Małgorzata Nowak
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Ewelina Michalska
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Zuzanna Gurdek
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Włodzimierz Foks
Stanowisko ds. rejestracji pojazdów
Monika Piętak
Stanowisko ds. prawa jazdy
Anna Kaniewska
Stanowisko ds. prawa jazdy
Marzena Nowak
Stanowisko ds. transportu
Magdalena Maćkowiak
Stanowisko ds. transportu
Referat ds. Dróg
siedziba: Gostyń, ul. Poznańska 200
Tomasz Langner
Kierownik Referatu
pok. nr 308
tel: 65 572 37 96
Paweł Grzempowski
Zastępca Kierownika Referatu
pok. nr 308
tel: 65 572 37 96
Piotr Kaczor
Stanowisko ds. uzgodnień i zajęcia pasa drogowego
pok. nr 308
tel: 65 575 19 65
Patrycja Biderman
Stanowisko ds. ewidencji dróg i mostów
pok. nr 308
tel: 65 575 19 65
Julita Walczak
Stanowisko ds. administracji i zamówień publicznych
tel: 65 572 37 96
Do zadań Wydziału Komunikacji i Dróg w zakresie:
1. Ruchu drogowego należy:
1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów;
2) wyrejestrowywanie pojazdów w przypadkach określonych obowiązującymi przepisami;
3) kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne;
4) zgłaszanie do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego braku opłaty obowiązkowego ubezpieczenia OC;
5) zwracanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego;
6) przyjmowanie od właścicieli zawiadomień o zbyciu lub nabyciu pojazdu;
7) wydawanie decyzji na umieszczenie cech identyfikacyjnych numerów nadwozia oraz tabliczki znamionowej zastępczej;
8) nakładanie w drodze decyzji administracyjnej, kar o których mowa w art. 140 ma i 140mb ustawy Prawo o ruchu drogowym;
9) wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych oraz tablic rejestracyjnych;
10) wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem;
11) wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie lub psychologiczne kierującego pojazdem;
12) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami;
13) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym;
14) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów;
15) wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
16) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców;
17) dokonywanie wpisów i skreśleń w ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów;
18) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz ośrodkami szkolenia kierowców;
19) prowadzenie ewidencji podmiotów prowadzących szkolenie;
20) prowadzenie ewidencji wykładowców;
21) wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi;
22) prowadzenie innych spraw z zakresu ruchu drogowego, wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
2. Transportu należy:
1) wydawanie licencji na krajowy transport drogowy oraz zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
2) wydawanie zaświadczeń o użytkowaniu pojazdów na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym;
3) wydawanie zezwoleń na przewóz regularny i regularny specjalny w krajowym transporcie osób na linie, których przebieg planowany jest na terenie Powiatu lub powiatu sąsiadującego;
4) przygotowanie i prowadzenie, co najmniej raz w roku, analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób;
5) przeprowadzanie kontroli w przedsiębiorstwach, którym wydano licencję na krajowy transport drogowy rzeczy, zaświadczenie o użytkowaniu pojazdów na potrzeby własne lub zezwolenie na przewóz regularny i regularny specjalny;
6) organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym oraz planowanie rozwoju transportu w powiecie zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym;
7) usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
3. Zarządzania drogami powiatowymi należy:
1) opracowanie zadań projektów planów rozwoju sieci drogowej;
2) opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych;
3) realizacja zadań inwestora robót drogowych;
4) utrzymywanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
6) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
7) koordynacja robót w pasie drogowym;
8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie i naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkość określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
9) wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny np. (rajdy, pielgrzymki, wyścigi, zawody sportowe);
10) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
11) przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg;
13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub po wstającym w następstwie budowy i utrzymania dróg;
14) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczenia objazdów, gdy występuje bezpośrednio zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
16) sprzętu pływającego należy rejestracja jachtów i innych jednostek pływających.
