
Wydział Organizacyjny
siedziba: Gostyń, ul. Wrocławska 256
Elżbieta Mikstacka
Naczelnik Wydziału pok. nr 25 tel: +48 65 575 25 16 Magdalena Zawieja Radca Prawny pok. nr 34 a tel. +48 65 575 25 42
Estera Turkowiak
Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej
pok. nr 22
tel: +48 65 575 25 13
fax: +48 65 572 31 46
Jagoda Marciniak
Stanowisko ds. obsługi klienta
pok. nr 20
tel: +48 65 575 25 53
Izabela Andrzejewska
Stanowisko ds. Rady i Zarządu
pok. nr 25
tel: +48 65 575 25 16
Justyna Jankowska
Stanowisko ds. obsługi klienta
siedziba Gostyń, ul. Poznańska 200 pok. nr 3
tel: +48 65 572 73 56, 65 572 54 75
Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie:
1. obsługi Rady i Zarządu należy:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, komisji i Zarządu;
2) obsługa programu eSesja poprzez prowadzenie terminarza posiedzeń Rady, komisji Rady i Zarządu oraz przygotowywanie i przekazywanie materiałów na posiedzenia;
3) protokołowanie obrad Rady, komisji oraz posiedzeń Zarządu;
4) przekazywanie do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
5) przekazywanie do realizacji wniosków komisji oraz wniosków, interpelacji i zapytań radnych a także nadzorowanie terminowości ich załatwiania;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu;
7) prowadzenie rejestrów uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków i opinii komisji Rady, interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
8) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Rady;
9) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego oraz Internetowej Bazy Aktów Własnych;
10) prowadzenie ewidencji oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady, przesyłanie ich do właściwych Urzędów Skarbowych oraz współdziałanie przy opracowaniu sprawozdań;
11) przedkładanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego aktów prawa miejscowego uchwalanych przez organy Powiatu oraz aktów prawnych, informacji, komunikatów, obwieszczeń i ogłoszeń, jeżeli tak stanowią przepisy szczególne;
12) podawanie do publicznej wiadomości informacji o terminach sesji Rady i posiedzeniach komisji;
13) publikacja uchwał Rady i Zarządu oraz protokołów posiedzeń Rady, komisji i Zarządu w Biuletynie Informacji Publicznej;
14) opracowywanie informacji z działalności Zarządu;
15) prowadzenie ewidencji delegacji krajowych i zagranicznych radnych oraz przekazywanie ich do rozliczenia;
16) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
17) czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet;
18) naliczanie diet dla radnych;
19) wykonywanie innych zadań wynikających z uchwał Rady lub Zarządu.
2. zadań kancelaryjnych i obsługi klienta należy:
1) prowadzenie sekretariatów Starosty, Wicestarosty i Członka Zarządu;
2) prowadzenie kalendarza spotkań członków Zarządu;
3) prowadzenie korespondencji członków Zarządu;
4) organizowanie spotkań klientów, zgłaszających skargi i wnioski, ze Starostą, Wicestarostą, Członkiem Zarządu, prowadzenie ich rejestru, nadzorowanie terminowości oraz właściwości załatwiania skarg i wniosków, przygotowywanie pism oraz opracowywanie analizy w tym zakresie;
5) podejmowanie wszelkich działań związanych z wpływającymi do urzędu petycjami, oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
6) prowadzenie rejestru Zarządzeń Starosty oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
7) prowadzenie książki kontroli;
8) przygotowywanie i organizacja konwentu starostów, wójtów i burmistrzów;
9) prowadzenie wewnętrznego rejestru elektronicznego umów cywilno-prawnych oraz porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami;
10) przygotowywanie dyplomów oraz listów gratulacyjnych;
11) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa Powiatowego w zakresie przyjmowania, przekazywania i wysyłania korespondencji, w tym w formie elektronicznej, zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną;
12) przekazywanie korespondencji wpływającej do Starostwa drogą elektroniczną do odpowiednich komórek organizacyjnych;
13) udostępnianie klientom w formie elektronicznej zbiorów przepisów prawnych oraz aktów prawa miejscowego, w tym naliczanie opłat zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Starosty;
14) koordynowanie wykonywania czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek.
3. obsługi prawnej należy:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty oraz opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym;
2) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat oraz opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
3) udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych;
4) wykonywanie zastępstwa procesowego przed Sądami w sprawach dotyczących działania Zarządu, Starosty oraz jednostek podległych w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom;
5) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
6) informowanie Zarządu i Sekretarza o stwierdzonych uchybieniach w działalności Starostwa w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień oraz innych okolicznościach mogących wywołać niekorzystne dla Powiatu konsekwencje;
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa w sprawach wymagających opinii i konsultacji prawnych oraz sprawach procesowych związanych z zakresem ich działania;
8) informowanie Zarządu i Sekretarza o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Dominika Skrzypczak |
Data utworzenia: | 2013-11-04 12:00:37 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2013-11-04 12:00:39 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2013-11-04 12:00:00 |
Ostatnia zmiana: | 2023-06-01 09:10:45 |
Ilość wyświetleń: | 12130 |