Justyna Dębska

tel. 65 575 25 15

Gostyń, ul. Wrocławska 256, pok. nr 24

 

 Do zadań Sekretarza należy:

1) sprawowanie nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez organ administracji;

2) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa na podstawie upoważnienia Starosty;

3) podejmowanie działań w zakresie poprawy i usprawniania funkcjonowania Starostwa;

4) nadzorowanie toku, terminowości i zgodności z prawem realizacji zadań wykonywanych w Starostwie;

) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu planu finansowego Starostwa oraz nadzorowanie realizacji budżetu Starostwa;

6) nadzorowanie przebiegu rozpatrywania petycji;

7) koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania Starostwa i jego komórek organizacyjnych oraz kontrola ich realizacji;

8) nadzorowanie toku przygotowania uchwał Zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu;

9) koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawianych przez Zarząd;

10) nadzorowanie procesu informatyzacji, zakupów środków trwałych, remontów oraz gospodarki powierzchnią użytkową budynków wchodzących w skład siedziby Starostwa;

11) sporządzanie protokołów z ostatniej woli spadkodawcy;

12) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw;

13) nadzór nad przeprowadzeniem okresowych ocen pracowników samorządowych;

14) prowadzenie rejestru umów;

15) nadzorowanie przestrzegania w Starostwie przepisów ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy;

16) planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa;

17) prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa oraz realizacja czynności związanych z wykonywaniem funkcji pracodawcy wobec kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych;

18) przygotowywanie projektów opisów stanowisk pracy dla pracowników Starostwa;

19) prowadzenie spraw związanych z przejściem pracowników Starostwa na emeryturę lub rentę;

20) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych;

21) przygotowywanie nowo zatrudnionych pracowników do pracy na określonych stanowiskach;

22) załatwianie spraw związanych z zatrudnianiem w ramach stażu absolwentów szkół średnich i szkół wyższych;

 

23) załatwianie spraw związanych z praktykami uczniów szkół średnich oraz studentów szkół wyższych;

24) prowadzenie całokształtu spraw związanych z urlopami wypoczynkowymi pracowników Starostwa;

25) przygotowywanie do przeprowadzenia analizy oświadczeń majątkowych oraz korekt oświadczeń majątkowych członków Zarządu Powiatu, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych, osób zarządzających powiatową osobą prawną oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty;

26) nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Starostwie;

27) nadzór nad prowadzeniem całokształtu spraw związanych z pracownikami obsługi;

28) nadzór nad wykonywaniem czynności organizacyjnych związanych z wyborami;

29) wykonywanie czynności w imieniu pracodawcy w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

 

Sekretarz bezpośrednio nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Wydział Komunikacji;

2) Wydział Organizacyjny;

3) Radcę prawnego.