siedziba:
ul. Wrocławska 256 63-800 Gostyń
Do zadań Radcy Prawnego należy:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty oraz opiniowanie ich pod względem formalnym i prawnym;
2) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat oraz opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
3) udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych;
4) wykonywanie zastępstwa procesowego przed Sądami w sprawach dotyczących działania Zarządu, Starosty oraz jednostek podległych w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom;
5) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania
egzekucyjnego;
6) informowanie Zarządu i Sekretarza o stwierdzonych uchybieniach w działalności Starostwa w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień oraz innych okolicznościach mogących wywołać niekorzystne dla Powiatu konsekwencje;
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa w sprawach wymagających opinii i konsultacji prawnych oraz sprawach procesowych związanych z zakresem ich działania;
8) informowanie Zarządu i Sekretarza o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
12 sierpnia 2025 14:59
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Justyna Dębska
Ilość wyświetleń:
48
12 sierpnia 2025 15:00 (
Justyna Dębska) - Aktualizacja danych jednostki.
12 sierpnia 2025 14:59 (
Justyna Dębska) - Dodanie stanowiska: Radca prawny.