Wydział Organizacyjny

siedziba:
ul. Wrocławska 256 63-800 Gostyń

obsługa klientów:
poniedziałek od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek od 7:00 do 15:00

Numery kontaktowe:
Naczelnik 655753166
sekretariat 6555752513
obsługa klienta 655752553
informatyka 655753166
biuro rady 655752516
administracja 6555752552

Stanowiska

Naczelnik Wydziału

Stanowisko ds. obsługi sekretariatu

Stanowisko ds. obsługi klienta

Stanowisko ds. obsługi klienta

Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu

Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu

Stanowisko ds. informatycznych

Stanowisko ds. administracji

zakres zadań

Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie:

1. obsługi Rady i Zarządu należy:

1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, komisji i Zarządu;
2) obsługa programu eSesja poprzez prowadzenie terminarza posiedzeń Rady, komisji Rady i Zarządu oraz przygotowywanie i przekazywanie materiałów na posiedzenia;
3) protokołowanie obrad Rady, komisji oraz posiedzeń Zarządu;
4) przekazywanie do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
5) przekazywanie do realizacji wniosków komisji oraz wniosków, interpelacji i zapytań radnych, a także nadzorowanie terminowości ich załatwiania;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu;
7) prowadzenie rejestrów uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków i opinii komisji Rady, interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
8) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Rady;
9) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego oraz Internetowej Bazy Aktów Własnych;
10) prowadzenie ewidencji oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady, przesyłanie ich do właściwych urzędów
skarbowych oraz współdziałanie przy opracowaniu sprawozdań;
11) przedkładanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego aktów prawa miejscowego uchwalanych przez organy Powiatu oraz aktów prawnych, informacji, komunikatów, obwieszczeń i ogłoszeń, jeżeli tak stanowią przepisy szczególne;
12) podawanie do publicznej wiadomości informacji o terminach sesji Rady i posiedzeniach komisji;
13) publikacja uchwał Rady i Zarządu oraz protokołów posiedzeń Rady, komisji i Zarządu w Biuletynie Informacji Publicznej;
14) opracowywanie informacji z działalności Zarządu;
15) prowadzenie ewidencji delegacji krajowych i zagranicznych radnych oraz przekazywanie ich do rozliczenia;
16) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
17) czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet;
18) naliczanie diet dla radnych;
19) wykonywanie innych zadań wynikających z uchwał Rady lub Zarządu.

2. funkcjonowania Starostwa należy:

1) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego akt;
2) zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
3) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczątkami i pieczęciami urzędowymi;
4) gospodarowanie drukami i formularzami;
5) zabezpieczenie łączności;
6) gospodarowanie taborem samochodowym;
7) prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych oraz dokonywanie analiz w tym zakresie;
8) zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
9) prowadzenie biblioteki i archiwum Starostwa;
10) wykonywanie czynności organizacyjnych związanych z imprezami okolicznościowymi i obradami organów Powiatu.

3. zadań kancelaryjnych i obsługi klienta należy:

1) prowadzenie sekretariatów Starosty, Wicestarosty i Członka Zarządu;
2) prowadzenie kalendarza spotkań członków Zarządu;
3) prowadzenie korespondencji członków Zarządu;
4) organizowanie spotkań klientów, zgłaszających skargi i wnioski, ze Starostą, Wicestarostą, Członkiem Zarządu, prowadzenie ich rejestru, nadzorowanie terminowości oraz właściwości załatwiania skarg i wniosków, przygotowywanie pism oraz opracowywanie analizy w tym zakresie;
5) podejmowanie wszelkich działań związanych z wpływającymi do Starostwa petycjami, oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
6) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
7) prowadzenie książki kontroli;
8) przygotowywanie i organizacja konwentu starostów, wójtów i burmistrzów;
9) prowadzenie wewnętrznego rejestru elektronicznego umów cywilnoprawnych oraz porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami;
10) przygotowywanie dyplomów oraz listów gratulacyjnych;
11) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa w zakresie przyjmowania, przekazywania i wysyłania korespondencji, w tym w formie elektronicznej, zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną;
12) przekazywanie korespondencji wpływającej do Starostwa drogą elektroniczną do odpowiednich komórek organizacyjnych;
13) koordynowanie wykonywania czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek.

4. obsługi informatycznej należy:

1) informatyzacja Starostwa;
2) zakupy i bieżące utrzymanie sprzętu elektronicznego;
3) zakupy i aktualizacja oprogramowania;
4) obsługa techniczna stron internetowych Starostwa;
5) obsługa systemów elektronicznych;
6) zapewnienie transmisji obrad sesji Rady, jej utrwalenia oraz udostępnienia nagrań na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu.

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Justyna Dębska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 sierpnia 2025 18:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sebastian Wawrzyniak
Ilość wyświetleń: 407
03 listopada 2025 07:07 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych stanowiska: Stanowisko ds. obsługi klienta.
19 września 2025 13:21 (Justyna Dębska) - Zmiana danych jednostki.
08 sierpnia 2025 13:47 (Sebastian Wawrzyniak) - Zmiana danych jednostki.