Wydział Inwestycji i Dróg

siedziba:
ul. Wrocławska 256 63-800 Gostyń

Stanowiska

Naczelnik Wydziału

Zastępca Naczelnika Wydziału

Stanowisko ds. zamówień publicznych

Stanowisko ds. bieżącego utrzymania dróg

Stanowisko ds. inwestycji drogowych

Stanowisko ds. uzgodnień zajęcia pasa drogowego

Stanowisko ds. ewidencji dróg i mostów

Stanowisko ds. inwestycji

Stanowisko ds. administracji

Stanowisko ds. zarządzania

zakres zadań

Do zadań Wydziału Inwestycji i Dróg w zakresie:

1. inwestycji należy:

1) planowanie rzeczowo-finansowe remontów i inwestycji realizowanych przez Zarząd we współpracy z merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz jednostkami podległymi;
2) określanie we współpracy z Wydziałem Architektury i Budownictwa, merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa lub jednostkami podległymi przedmiotu zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji istotnych warunków wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa – dla inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych;
3) określanie przy współpracy z Wydziałem Architektury i Budownictwa, merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa lub
jednostkami podległym przedmiotu zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa - dla inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd, jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych;
4) przygotowanie we współpracy z Wydziałem Architektury i Budownictwa, merytorycznie właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa lub jednostkami podległymi dokumentacji niezbędnej do udzielenia zamówienia publicznego oraz przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień w zakresie inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd;
5) udział w komisjach przetargowych dokonujących wyboru najkorzystniejszej oferty w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego będzie wykonanie usług, dostaw i robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji i remontów realizowanych przez Zarząd;
6) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanych z udzielonymi zamówieniami publicznymi w zakresie inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
7) wykonywanie czynności związanych z przekazaniem placu budowy, przekazaniem dokumentacji techniczno-projektowej i innych dokumentów formalno-prawnych (decyzja o pozwoleniu na budowę, dziennik budowy i inne potrzebne do prowadzenia inwestycji lub remontu) wykonawcom inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
8) zwoływanie odbiorów końcowych inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd oraz uczestniczenie w tych odbiorach;
9) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanych z wykonawstwem inwestycji, nadzorem inwestorskim oraz odbiorami i rozliczeniem inwestycji i remontów prowadzonych przez Zarząd;
10) bieżąca kontrola, zgodności z planem finansowym inwestycji i remontów oraz wartości wynikających z kosztorysów ofertowych wykonawców zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Zarząd;
11) rozliczanie finansowe zrealizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Zarząd oraz przekazywanie zrealizowanych inwestycji i remontów do eksploatacji.

2. zarządzania należy:

1) przygotowywanie, we współpracy z Wydziałem Finansów i nadzorowanie inwentaryzacji posiadanych składników majątkowych;
2) prowadzenie dokumentacji środków trwałych i środków o charakterze wyposażenia, przygotowywanie dokumentów niezbędnych do ewidencji ilościowo-wartościowej, zmiany miejsca użytkowania oraz przygotowanie dokumentów likwidacji składników majątkowych Starostwa;
3) bieżące utrzymanie nieruchomości, budynków i lokali Starostwa, w tym wchodzących w skład powiatowego zasobu nieruchomości lub zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
4) zabezpieczenie mienia Starostwa;
5) prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem budynków Starostwa oraz jego konserwacją;
6) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Powiatu oraz likwidacją i rozliczaniem szkód.

3. funduszy zewnętrznych należy:

1) współudział w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji do wniosków aplikacyjnych;
2) współudział w działaniach zmierzających do zawarcia umów o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach regionalnego programu operacyjnego i innych programów operacyjnych, których beneficjentem jest Powiat;
3) współudział w opracowywaniu harmonogramów realizacji projektów;
4) współpraca z instytucjami zarządzającymi Regionalnymi Programami Operacyjnymi oraz innymi Programami Operacyjnymi;
5) współpraca z instytucjami Unii Europejskiej;
6) rozliczanie, sprawozdawczość i monitoring projektów realizowanych przez Powiat w ramach regionalnych programów operacyjnych i innych programów operacyjnych oraz źródeł zewnętrznych, w tym:
a) identyfikacja obowiązków wynikających z umowy o dofinansowanie,
b) identyfikacja zagrożeń w trakcie realizacji umów,
c) sporządzanie wniosków o zaliczkowanie inwestycji,
d) sporządzanie wniosków o płatność pośrednią,
e) sporządzanie wniosków o płatność końcową,
f) sporządzanie sprawozdań,
g) sporządzanie wniosków o aneks do umowy;

4. zarządzania drogami powiatowymi należy:

1) opracowanie zadań projektów planów rozwoju sieci drogowej;
2) opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych;
3) realizacja zadań inwestora robót drogowych;
4) utrzymywanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
6) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;

7) koordynacja robót w pasie drogowym;
8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie i naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkość określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
9) wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;
10) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
11) przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg;
13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub po wstającym w następstwie budowy i utrzymania dróg;
14) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczenia objazdów, gdy występuje bezpośrednio zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.

5. zamówień publicznych należy:

1) przygotowanie, sprawdzanie i akceptacja dokumentacji dotyczącej udzielania zamówień publicznych w zakresie:
a) propozycji wyboru trybu zamówienia wraz z uzasadnieniem,
b) ogłoszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
c) projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
d) projektu umowy o wykonanie zamówienia publicznego,
e) innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) udział w posiedzeniach komisji przetargowych;
3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz odwołań;
4) zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych lub odpowiednio przekazywanie do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wszelkich wymaganych ogłoszeń;
5) przygotowywanie projektów wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych;
6) opracowanie i bieżąca aktualizacja zbiorczego planu zamówień publicznych w oparciu o wydziałowe plany przedkładane przez poszczególne komórki organizacyjne;
7) przygotowywanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych;
8) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących udzielania zamówień publicznych;
9) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi merytorycznymi w zakresie prowadzenia postępowań przetargowych, do których nie ma zastosowania Prawo zamówień publicznych;
10) nadzorowanie przestrzegania regulaminów dotyczących zamówień publicznych, obowiązujących w Starostwie.

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Justyna Dębska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 sierpnia 2025 17:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sebastian Wawrzyniak
Ilość wyświetleń: 139
08 sierpnia 2025 13:41 (Sebastian Wawrzyniak) - Zmiana danych jednostki.
08 sierpnia 2025 13:40 (Sebastian Wawrzyniak) - Aktualizacja danych jednostki.
06 sierpnia 2025 18:52 (Sebastian Wawrzyniak) - Dodanie stanowiska: Stanowisko ds. inwestycji.