Karta parkingowa dla osoby niepełnosprawnej

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1.  Wniosek o wydanie karty parkingowej wypełnia osoba zainteresowana, opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy. Wniosek należy podpisać w obecności przewodniczącego zespołu albo osoby przez niego upoważnionej.
  2. Potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie karty parkingowej.
  3. Jedna fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlająca aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiającą tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.
  4. Oryginał orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień wraz ze wskazaniem do wydania karty parkingowej - do wglądu.

Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Gostyniu
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

ul. Ogrodowa 9, budynek 3, pok. nr 7, tel. 65 572 01 91 

 

Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście z wyjątkiem:

  1. osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów; 
  2. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców; 
  3. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd. 

Opłaty

Za wydanie karty parkingowej pobiera się opłatę w wysokości 21,00 zł. Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy: 58 1090 1258 0000 0001 0134 0807.
Opłaty można dokonać za pomocą przelewu internetowego, w banku, za pośrednictwem operatora pocztowego lub w siedzibie Zespołu (płatność tylko kartą).

Termin i sposób załatwienia

W terminie 30 dni od złożenia wniosku Przewodniczący Zespołu informuje osobę niepełnosprawną o terminie i miejscu odbioru karty.

Osoba niepełnosprawna odbiera kartę parkingową osobiście po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość lub za pośrednictwem osoby upoważnionej, po okazaniu przez nią dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz pisemnego upoważnienia do odbioru karty.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.  Prawo o ruchu drogowym.
  2. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie wysokości opłaty za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji kart parkingowych.
  3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych.

Tryb odwoławczy

nie dotyczy

Inne informacje

  1.  Kartę parkingową Przewodniczący Zespołu wydaje na okres ważności orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, jednak nie dłużej niż na 5 lat.
  2. W przypadku niespełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej Przewodniczący Zespołu, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku informuje w formie pisemnej osobę niepełnosprawną o odmowie przyznania karty wraz z uzasadnieniem.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Agnieszka Radajewska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 grudnia 2025 19:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Dębska
Ilość wyświetleń: 8
01 grudnia 2025 19:12 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.
01 grudnia 2025 19:12 (Justyna Dębska) - Dodanie załącznika.
01 grudnia 2025 19:12 (Justyna Dębska) - Utworzenie sprawy.