Starostwo Powiatowe w Gostyniu
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Ogrodowa 9, pok. nr 7, tel. 65 572 01 91
Brak opłat za wydanie pierwszej legitymacji.
W przypadku duplikatu legitymacji pobierana jest opłata w wysokości 15 zł. Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy: 58 1090 1258 0000 0001 0134 0807.
Opłaty można dokonać za pomocą przelewu internetowego, w banku, za pośrednictwem operatora pocztowego lub w siedzibie Zespołu (płatność tylko kartą).
Do wniosku o wydanie duplikatu legitymacji należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty za duplikat legitymacji.
W ciągu 30 dni od złożenia wniosku. Osoba niepełnosprawna odbiera legitymację osobiście po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość lub za pośrednictwem osoby upoważnionej, po okazaniu przez nią dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz pisemnego upoważnienia do odbioru legitymacji. O terminie odbioru legitymacji osoba niepełnosprawna informowana jest korespondencyjnie lub telefonicznie.
Nie dotyczy.
Legitymację wydaje się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłuższy niż:
W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień, legitymację dokumentującą niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności wystawia się na podstawie ostatniego orzeczenia.
W celu uzyskania mLegitymacji ON (w postaci dokumentu mobilnego) należy złożyć do Powiatowego Zespołu wniosek o wydanie legitymacji tradycyjnej (plastikowej). Po jej otrzymaniu legitymację w postaci dokumentu mobilnego pobiera się w aplikacji mObywatel.
Wniosek o wydanie mLegitymacji ON składa wyłącznie drugi przedstawiciel ustawowy osoby niepełnosprawnej (jeśli chce taką legitymacje posiadać), którego dane nie są zawarte we wniosku o ustalenie niepełnosprawności albo o ustalenie stopnia niepełnosprawności, oraz którego dane nie są zawarte w systemie.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Powiat Gostyński - Starostwo Powiatowe w Gostyniu