Zatwierdzenie planu metodyki monitorowania

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej plan metodyki monitorowania, zawierający:

  • imię i nazwisko albo nazwę prowadzącego instalację oraz oznaczenie jego adresu, miejsca zamieszkania albo adresu siedziby; w celu usprawnienia komunikacji między wnioskodawcą a Urzędem wskazane jest podanie numer telefonu, e-mail oraz, o ile Wnioskodawca posiada – adres do e-Doręczeń;
  • adres zakładu, na terenie którego jest położona instalacja;
  • określenie rodzaju działania prowadzonego w instalacji;

Załączniki:

  • plan metodyki monitorowania, zawierający w szczególności opis instalacji i jej podinstalacji, procesów produkcji oraz szczegółowy opis metodyki monitorowania i źródeł danych, o którym mowa w art. 8 ust 1. rozporządzenia Komisji (UE) 2019/331 (Dz. Urz. UE L z 2019 r. t. 59, str. 8); plan metodyki monitorowania składa się  również w postaci elektronicznej umożliwiającej przetwarzanie zawartych w nim danych, nie później niż na 4 miesiące przed dniem rozpoczęcia normalnej działalności, o której mowa w art. 2 pkt 12 ww. rozporządzenia;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Gostyniu
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

ul. Poznańska 200G, pok. 308, tel. 65 575 25 45
Złożenie dokumentów:

  • osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Gostyniu, ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń lub Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Poznańska 200G, pok. 308,
  • za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu, ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń
  • za pośrednictwem skrzynki do e-Doręczeń.

Opłaty

Opłata skarbowa

  • 10,00 zł od dokonania czynności urzędowej
  • 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w Urzędzie Miejskim w Gostyniu lub bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Gostyniu Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. 90 1600 1462 1834 5236 6000 0005.

 

Od złożenia pełnomocnictwa w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy.

Termin i sposób załatwienia

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
1 miesiąc, a w przypadkach skomplikowanych do 2 miesięcy.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

  1. Niezwłocznie po wpływie wniosku zostaje on rozpatrzony.
  2. W przypadku złożenia niekompletnego wniosku zostaje wysłane wezwanie do uzupełnienia braków.
  3. Nieuzupełnienie braków formalnych skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
  4. Rozstrzygnięcie w formie: 
  • decyzji zatwierdzającej plan;
  • decyzji odmawiającej.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Ministra Klimatu i Środowiska, za pośrednictwem Starosty Gostyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sylwia Kościańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2025 18:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Dębska
Ilość wyświetleń: 1
01 października 2025 18:42 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
01 października 2025 18:37 (Justyna Dębska) - Utworzenie sprawy.