Zaświadczenie potwierdzające prowadzenie instalacji opalanej paliwem stałym

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego prowadzenie przez podmiot, który nabywa paliwo stałe, instalacji spalania (innej niż o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW), opalanej paliwem stałym. W celu usprawnienia komunikacji między wnioskodawcą a Urzędem wskazane jest podanie numer telefonu, e-mail oraz, o ile Wnioskodawca posiada – adres do e-Doręczeń.
  2. Załączniki:
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
  • pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik,
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów

  • osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Gostyniu, ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń lub Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Poznańska 200G, pok. 308,
  • za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu, ul. Wrocławska 256, 63-800 Gostyń lub
  • za pośrednictwem skrzynki do e-Doręczeń

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości:

  • 17,00 zł za wydanie zaświadczenia
  • 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w Urzędzie Miejskim w Gostyniu lub bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Gostyniu Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. 90 1600 1462 1834 5236 6000 0005.

Od złożenia pełnomocnictwa w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy.

Termin i sposób załatwienia

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Rozstrzygnięcie w formie:

  • wydanie zaświadczenia,
  • postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej. 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania. administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie, za pośrednictwem Starosty Gostyńskiego, w ciągu 7 dni od daty otrzymania postanowienia.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sylwia Kościańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 września 2025 14:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Dębska
Ilość wyświetleń: 5
03 października 2025 10:11 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
25 września 2025 14:59 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych sprawy.
25 września 2025 14:53 (Justyna Dębska) - Aktualizacja danych załącznika.