siedziba: Gostyń, ul. Wrocławska 256
Estera Turkowiak Stanowisko ds. obsługi sekretariatu tel: +48 65 575 25 13 Justyna Jankowska Stanowisko ds. obsługi klienta tel: +48 65 575 25 53 Elżbieta Mikstacka Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu tel: +48 65 575 25 16 Izabela Andrzejewska Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu tel: +48 65 575 25 16
Stanowisko ds. informatycznych
tel: +48 65 575 31 66
Sebastian Wawrzyniak
Stanowisko ds. informatycznych
tel: +48 65 575 31 66
Kancelista
tel: +48 65 575 25 52
Jagoda Marciniak
Kancelista
tel: +48 65 575 25 53
Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie:
1. obsługi Rady i Zarządu należy:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, komisji i Zarządu;
2) obsługa programu eSesja poprzez prowadzenie terminarza posiedzeń Rady, komisji Rady i Zarządu oraz przygotowywanie i przekazywanie materiałów na posiedzenia;
3) protokołowanie obrad Rady, komisji oraz posiedzeń Zarządu;
4) przekazywanie do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
5) przekazywanie do realizacji wniosków komisji oraz wniosków, interpelacji i zapytań radnych, a także nadzorowanie terminowości ich załatwiania;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu;
7) prowadzenie rejestrów uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków i opinii komisji Rady, interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
8) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Rady;
9) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego oraz Internetowej Bazy Aktów Własnych;
skarbowych oraz współdziałanie przy opracowaniu sprawozdań;
11) przedkładanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego aktów prawa miejscowego uchwalanych przez organy Powiatu oraz aktów prawnych, informacji, komunikatów, obwieszczeń i ogłoszeń, jeżeli tak stanowią przepisy szczególne;
12) podawanie do publicznej wiadomości informacji o terminach sesji Rady i posiedzeniach komisji;
13) publikacja uchwał Rady i Zarządu oraz protokołów posiedzeń Rady, komisji i Zarządu w Biuletynie Informacji Publicznej;
14) opracowywanie informacji z działalności Zarządu;
15) prowadzenie ewidencji delegacji krajowych i zagranicznych radnych oraz przekazywanie ich do rozliczenia;
16) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
17) czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet;
18) naliczanie diet dla radnych;
19) wykonywanie innych zadań wynikających z uchwał Rady lub Zarządu.
2. funkcjonowania Starostwa należy:
1) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego akt;
2) zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
3) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczątkami i pieczęciami urzędowymi;
4) gospodarowanie drukami i formularzami;
5) zabezpieczenie łączności;
6) gospodarowanie taborem samochodowym;
7) prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych oraz dokonywanie analiz w tym zakresie;
8) zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
9) prowadzenie biblioteki i archiwum Starostwa;
10) wykonywanie czynności organizacyjnych związanych z imprezami okolicznościowymi i obradami organów Powiatu.
3. zadań kancelaryjnych i obsługi klienta należy:
1) prowadzenie sekretariatów Starosty, Wicestarosty i Członka Zarządu;
2) prowadzenie kalendarza spotkań członków Zarządu;
3) prowadzenie korespondencji członków Zarządu;
4) organizowanie spotkań klientów, zgłaszających skargi i wnioski, ze Starostą, Wicestarostą, Członkiem Zarządu, prowadzenie ich rejestru, nadzorowanie terminowości oraz właściwości załatwiania skarg i wniosków, przygotowywanie pism oraz opracowywanie analizy w tym zakresie;
5) podejmowanie wszelkich działań związanych z wpływającymi do Starostwa petycjami, oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
6) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
7) prowadzenie książki kontroli;
8) przygotowywanie i organizacja konwentu starostów, wójtów i burmistrzów;
9) prowadzenie wewnętrznego rejestru elektronicznego umów cywilnoprawnych oraz porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami;
10) przygotowywanie dyplomów oraz listów gratulacyjnych;
11) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa w zakresie przyjmowania, przekazywania i wysyłania korespondencji, w tym w formie elektronicznej, zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną;
12) przekazywanie korespondencji wpływającej do Starostwa drogą elektroniczną do odpowiednich komórek organizacyjnych;
13) koordynowanie wykonywania czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek.
4. obsługi informatycznej należy:
1) informatyzacja Starostwa;
2) zakupy i bieżące utrzymanie sprzętu elektronicznego;
3) zakupy i aktualizacja oprogramowania;
4) obsługa techniczna stron internetowych Starostwa;
5) obsługa systemów elektronicznych;
6) zapewnienie transmisji obrad sesji Rady, jej utrwalenia oraz udostępnienia nagrań na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu.