OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Powiat Gostyński, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu Gostyńskiego, adres: 63-800 Gostyń, ul. Wrocławska 256 tel. (0-65) 575-25-13; fax. (0-65) 572-31-46); Internet: http:// www.powiat.gostyn.pl; NIP: 696-16-03-613; REGON: 411103561;
Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
1) Eleonora Gościniak – Skarbnik – Starostwo Powiatowe w Gostyniu, 63-800 Gostyń, ul. Wrocławska 256, pok. nr 26, tel. 065 572-26-63 wew. 22 lub tel. bezpośredni 065 575-25-22 – w dni powszednie w godz. od 8.00 do 14.00 (sprawy merytoryczne);
2) Maciej Kaźmierczak – Naczelnik Wydziału Zarządzania i Inwestycji, adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu ul. Wrocławska 256, pokój nr 34a, tel. 065 575-25-28, w dni powszednie w godz. od 800 do 1400 (sprawy proceduralne);;
3) Wiesława Sokołowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Zarządzania i Inwestycji, adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu ul. Wrocławska 256, pokój nr 33, tel. 065 575-25-27, w dni powszednie w godz. od 800 do 1400 (sprawy proceduralne);
II. OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.).
III. ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) udostępniona będzie na stronie internetowej – www.bip.powiat.gostyn.pl od dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 18.08.2009 r. do godz. 10:00. Na wniosek wykonawcy, zamawiający przekazuje SIWZ w terminie 5 dni licząc od dnia złożenia wniosku. Opłata za SIWZ wynosi 57,00,- PLN i pokrywa wyłącznie koszty jej druku. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać osobiście w siedzibie zamawiającego przy ul. Wrocławskiej 256, pokój nr 26 w godz. 800-1400 po złożeniu wniosku i dokonaniu opłaty w kasie Starostwa Powiatowego w Gostyniu, przy ul. Wrocławskiej 255a, pokój nr 12 lub otrzymać za „zaliczeniem pocztowym” – wówczas wykonawca oprócz kosztów jej druku pokrywa także koszty jej przekazania (wysyłki).
IV. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA Z PODANIEM INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
1. Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie usługi (kod CPV 66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu) polegającej na udzieleniu kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 7.931.736 zł (słownie: siedem milionów dziewięćset trzydzieści jeden tysięcy siedemset trzydzieści sześć złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Gostyńskiego oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów”, na następujących warunkach:
1) kredyt złotowy;
2) okres kredytowania – 7 (siedem) lat;
3) oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 1M;
4) karencja w spłacie kredytu – 12 (dwanaście) miesięcy;
5) spłata kapitału – w ratach miesięcznych (wysokości poszczególnych rat wg załącznika nr 5 do SIWZ pn. „Spłaty rat kapitału”);
6) spłata odsetek – na bieżąco od kwoty uruchomionego kredytu, w okresach miesięcznych Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty nie wykorzystanego kredytu;
7) uruchomienie kredytu – bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy;
8) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z deklaracją wekslową;
9) prowizja za uruchomienie kredytu pobierana przy uruchomieniu transzy i naliczana od kwoty uruchamianej transzy kredytu. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od kwoty nie wykorzystanego kredytu;
10) zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu niewykorzystania całości przyznanego kredytu;
11) zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, przy czym ewentualna spłata nastąpi po zawiadomieniu Wykonawcy o planowanej przedterminowej spłacie przynajmniej z 10 dniowym wyprzedzeniem.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
V. INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA OFERTY WARIANTOWEJ
Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
VI. WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Rozpoczęcie – realizacja (udzielenie) kredytu w okresie - od dnia podpisania umowy do dnia 31.12. 2009 r.
2. Zakończenie – spłata kredytu nastąpi w okresie 84 miesięcy od dnia podpisania umowy.
VII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia oraz na potwierdzenie spełniania tego warunku dołączy do oferty dokumenty, z których wynikać będzie, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony jeżeli wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy oraz na potwierdzenie spełniania tego warunku dołączy do oferty dokumenty, w których wykaże, że:
a) nie zalega z uiszczaniem podatków i opłat,
b) nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
c) nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego (art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy), a w przypadku podmiotów zbiorowych, sąd nie orzekł wobec nich zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy);
2. Ocena spełniania warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów oraz oświadczeń, które zamawiający określił w SIWZ jako konieczne do złożenia przez wykonawcę przy zastosowaniu kryterium „spełnia”, „nie spełnia”. Oferta spełniająca warunki otrzyma ocenę „spełnia”, natomiast oferta nie spełniająca warunków otrzyma ocenę „nie spełnia”.
3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymienionych w punkcie V.1 SIWZ, stosownie do postanowień art. 25 ust. 1 i art. 44 ustawy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605 ze zm.) wykonawca winien złożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ;
2) oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – z datą wystawienia nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4) zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), lub inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych;
5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
VIII. INFORMACJA NA TEMAT WADIUM
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 40.000,- zł, słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100.
IX. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
Cena – 100 %
X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Gostyniu, 63-800 Gostyń, ul. Wrocławska 256, pokój nr 20 (Biuro Obsługi Klienta – na I piętrze), lub przesłać na adres Zamawiającego. Termin składania ofert upływa w dniu 18.08.2009 r. o godz. 1000.
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu w dniu 18.08.2009 r. o godz. 1100 w siedzibie Zamawiającego – pokój nr 19 (sala posiedzeń).
XI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca jest związany złożoną ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII. INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
XIII. INFORMACJA O ZAMIARZE USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW WRAZ Z ADRESEM STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDĄ ZAMIESZCZONE DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
XIV. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ WRAZ Z ADRESEM STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDZIE PROWADZONA AUKCJA ELEKTRONICZNA
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
XV. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJACYCH
Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, do kwoty stanowiącej nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego.
XVI. INFORMACJA O DNIU PRZEKAZANIA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU URZĘDOWI OFICJALNYCH PUBLIKACJI WSPÓLNOT EUROPEJSKICH
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 03.07.2009 r.
Z up. Zarządu Powiatu
Sekretarz Powiatu
/Leszek Maliński/
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (8.4MB) | ||
Modyfikacja SIWZ (553.6kB) | ||
Odpowiedź na pytania do SIWZ z dnia 20_07_2009 r (36.9kB) | ||
Odpowiedź na pytania do SIWZ z dnia 28_07_2009 r (36.4kB) | ||
Odpowiedz na pytania do SIWZ z dnia 05 08 2009r (61.8kB) |
Źródło informacji: | Wiesława Sokołowska |
Data utworzenia: | 2009-07-03 12:27:54 |
Wprowadził do systemu: | Artur Rogala |
Data wprowadzenia: | 2009-07-03 12:28:54 |
Opublikował: | Artur Rogala |
Data publikacji: | 2009-07-03 12:31:55 |
Ostatnia zmiana: | 2011-08-29 08:36:14 |
Ilość wyświetleń: | 2269 |