Gostyń, dnia 19.05.2009 r.
Nr sprawy: OR.3431-1/09
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Powiat Gostyński, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu Gostyńskiego, adres: 63-800 Gostyń, ul. Wrocławska 256 tel. (0-65) 575-25-13; fax. (0-65) 572-31-46; Internet: http:// www.powiat.gostyn.pl; NIP: 696-16-03-613; REGON: 411103561;
Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
1) Maciej Kasztelan – Zastępca Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska, adres Starostwo Powiatowe w Gostyniu, ul. Wrocławska 255a, pokój nr 3, tel. 065 575-25-47, w dni powszednie w godz. od 800 do 1500 ;
2) Maciej Kaźmierczak – Naczelnik Wydziału Zarządzania i Inwestycji, adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu ul. Wrocławska 256, pokój nr 34a, tel. 065 575-25-28, w dni powszednie w godz. od 800 do 1500;
3) Wiesława Sokołowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Zarządzania i Inwestycji, adres: Starostwo Powiatowe w Gostyniu ul. Wrocławska 256, pokój nr 33, tel. 065 575-25-27, w dni powszednie w godz. od 800 do 1500;
II. OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.).
III. ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) zamieszczona będzie na stronie: www.bip.powiat.gostyn.pl od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. SIWZ można odebrać osobiście w siedzibie zamawiającego przy ul. Wrocławskiej 256, pokój nr 33 w godz. 800-1500, po złożeniu wniosku. Na wniosek wykonawcy zamawiający przekazuje SIWZ (nieodpłatnie) w terminie 5 dni.
IV. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA Z
PODANIEM INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie usługi polegającej na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, pochodzących z obiektów budowlanych oraz składowanych na posesjach położonych na terenie gmin powiatu gostyńskiego”.
Kody Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych: kod podstawowy – CPV: 90.65.00.00-8 – Usługi usuwania azbestu; kody uzupełniające: CPV: 45.26.26.60-5 – Usuwanie azbestu; CPV 90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) demontaż pokryć dachowych zawierających azbest z budynków mieszkalnych położonych na terenie gmin powiatu gostyńskiego, ich załadunek i transport na wysypisko odpadów niebezpiecznych, rozładunek oraz unieszkodliwienie tych odpadów,
2) demontaż pokryć dachowych zawierających azbest z budynków gospodarczych położonych na terenie gmin powiatu gostyńskiego, ich załadunek i transport na wysypisko odpadów niebezpiecznych, rozładunek oraz unieszkodliwienie tych odpadów,
3) załadunek nie użytkowanych wyrobów zawierających azbest, a składowanych na terenie poszczególnych posesji gmin powiatu gostyńskiego, ich transport na wysypisko odpadów niebezpiecznych, rozładunek oraz unieszkodliwienie tych odpadów.
Przedmiot zamówienia winien być realizowany według zasad określonych w „Regulaminie dofinansowania dla osób fizycznych i Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Powiatu Gostyńskiego zatwierdzonym Uchwałą Nr 89/762/09 Zarządu Powiatu Gostyńskiego z dnia 16 kwietnia 2009 r. stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
Przedmiot zamówienia finansowany będzie przez Powiat Gostyński ze środków Gmin Powiatu Gostyńskiego, dotacji z WFOŚ i GW oraz PFOŚ i GW zgodnie z zasadami finansowania określonymi w regulaminie.
Przedmiot zamówienia realizowany będzie do górnej granicy środków zabezpieczonych na ten cel tj. maksymalnie do kwoty 168.558,00 zł, słownie: sto sześćdziesiąt osiem tysięcy pięćset pięćdziesiąt osiem złotych 00/100.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
V. INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA OFERTY WARIANTOWEJ
Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
VI. WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie należy wykonać w terminie nie dłuższym niż do dnia 30 października 2009 r.
VII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności i czynności w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia oraz na potwierdzenie spełniania tego warunku dołączy do oferty stosowne dokumenty tj. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, z których wynikać będzie, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania działalności i czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia oraz na potwierdzenie spełniania tego warunku dołączy do oferty stosowny dokument tj. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument, z którego wynikać będzie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 50.000,- zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy oraz na potwierdzenie spełniania tego warunku dołączy do oferty stosowne dokumenty tj. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca:
a) nie zalega z uiszczaniem podatków i opłat,
b) nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne.
2. Ocena spełniania warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów oraz oświadczeń, które zamawiający określił w SIWZ jako konieczne do złożenia przez wykonawcę, przy zastosowaniu kryterium „spełnia”, „nie spełnia”. Oferta spełniająca warunki otrzyma ocenę „spełnia” natomiast oferta nie spełniająca warunków otrzyma ocenę „nie spełnia”.
3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, stosownie do postanowień art. 25 ust. 1 i art. 44 ustawy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605 ze zm.), wykonawca winien złożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ;
2) oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – z datą wystawienia nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Płacy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649)
5) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 50.000,- zł słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych.
6) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
7) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
VIII. INFORMACJA NA TEMAT WADIUM
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
IX. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
Cena – 100 %
X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Gostyniu, 63-800 Gostyń, ul. Wrocławska 256, pokój nr 20 (Biuro Obsługi Klienta – na I piętrze) lub przesłać na adres Zamawiającego. Termin składania ofert upływa w dniu 28.05. 2009 r. o godz. 1000.
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu w dniu 28.05.2009 r. o godz. 1100 w siedzibie Zamawiającego – pokój nr 19 (sala posiedzeń).
XI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca jest związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII. INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
XIII. INFORMACJA O ZAMIARZE USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW WRAZ Z ADRESEM STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDĄ ZAMIESZCZONE DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
XIV. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ WRAZ Z ADRESEM STRONY
INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDZIE PROWADZONA AUKCJA ELEKTRONICZNA
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
XV. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
XVI. INFORMACJA O ZAMIESZCZENIA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU W BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.05.2009 r.
Starosta
/Andrzej Pospieszyński/
Nr sprawy: OR.3431-1/09
/Andrzej Pospieszyński/